Het belang van voetverzorging

Heeft u er wel eens bij stilgestaan wat uw voeten allemaal voor u doen? Ze brengen u overal naar toe! Goede voetverzorging is erg belangrijk. Vindt u niet dat ze meer aandacht verdienen dan de dagelijkse douche beurt? Een verzorgende behandeling van uw voeten geeft u bovendien een ontspannen gevoel. Wilt u uw voeten echt de aandacht geven die ze verdienen? Bezoek dan regelamtig een Provoet-pedicure of een medisch pedicure.

Klachten en symptomen

Iedereen kan voetproblemen krijgen. Denk aan eelt, likdoorns, kloven, blaren schimmelnagels of ingroeiende nagels. Laat daarom regelmatig uw voeten behandelen.

Oorzaken voetproblemen

De stand van uw voeten en de schoenen die u draagt zijn vaak mede oorzaak van voetproblemen. Sommige mensen hebben risicovoeten, waardoor een regelmatig bezoek aan een medisch pedicure van Provoet raadzaam is. Denk aan mensen met diabetisch mellitus, reumatische aandoeningen, kanker, vaataandoeningen, neurologische aandoeningen of dermatologische aandoeningen. OOk sporters en personen die tijdens hun werk hun voeten extra belasten hebben een groter risico op problemen.

Zelf uw voeten verzorgen

Verzorg uw voeten goed. Zo kunnen mogelijke complicaties worden voorkomen.

Een aantal voorbeelden:

• was uw voeten met een milde zeep en droog ze goed af, met name tussen uw tenen
  • smeer uw voeten dagelijks in met een voetencreme. Smeer de creme nooit tussen uw tenen
  • draag goed passende schoenen
  • door voetgymnastiek blijven uw voeten soepel

Behandeling

De medische noodzaak van goede voetverzorging wordt groter. Voetproblemen hebben namelijk invloed op uw algehele gezondheid. Bezoekt u voor de eerste keer een Provoet-pedicure of medisch pedicure? Dan volgt er waarschijnlijk eerst een analyse, waarbij gekeken wordt naar de stand, huid en nagels van uw voeten. Ook zullen er een aantal vragen gesteld worden. Op basis daarvan wordt in overleg met u een geschikte behandeling en de beste voetzorg gekozen.